E-handel B2C Produktspecifikation
Följande funktioner ingår i E-handel B2C.

Produktkatalog
Den del vi kallar produktkatalog hanterar visning av dina produkter. Du kan naturligtvis ha så många produkter och produktkategorier som du önskar.

Produktvisningslistor.
Skapa produktlistor där du själv väljer fritt vilka produkter som skall visas tillsammans.

Produkt-varianter 
Skapa din produktstruktur med stöd för storlek, färg, modell etc.

Produktbilder
Lägg in obegränsat antal produktbilder till dina artiklar. Dina bilder görs automatiskt om till rätt storlek för att passa just din webshopsdesign.

Momshantering
Har du artiklar som har olika momssatser? Systemet sköter detta utan problem.

Produktgrupper 
Kategorisera dina produkter i olika produktgrupper för att möjliggöra att skapa rabatter för specifika produktgrupper.

Kundprofil 
Låt kunderna uppdatera sina kundkort själva.

Orderhantering
Hantera dina inkomna order i vårt tydliga gränssnitt. Kommentera order, hantera status och generera frakthandlingar.

Kortbetalning 
Vår korthanteringspartner Nets Sweden AB hanterar dina kunders kortuppgifter på ett säkert sätt.
Separat avtal med Nets måste tecknas, för mer information se http://www.nets.eu/se-sv/

Webbadministration 
Efter att du loggat in i systemets administrationsgränssnitt direkt på webben hanterar du med lätthet dina funktioner som finns installerade i din e-handel.

Webbsidor 
Skapa fritt hur många informationssidor du vill. Köpvillkor, kampanjsidor, recensioner/tips, kontakt etcetera. Sidorna hanteras antingen direkt som html eller med hjälp av ett enkelt WYSIWYG-gränssnitt. Välj själv om du vill att sidorna automatiskt skall länkas från menyn.

Google Analytics
Systemet använder det erkänt mycket bra Google Analytics för trafikstatistik. Se varifrån dina besökare kommer, vilka sidor de besöker, hur länge de besöker webbplatsen etcetera.
För mer information se http://www.google.com/analytics/

Google Analytics E-handelsspårning
Med hjälp av e-handelsspårning i Google Analytics får du exakt information om hur dina köp har uppstått. Koppla ihop ditt AdWords-konto och få detaljerad statistik på avkastningen för dina marknadsföringsaktiviteter.

Integration FDT Avance
Med hjälp av FDT Avance integration binder vi samman din e-handel med FDT Avance. Du behöver bara adminsitrera produktdata på en plats vilket sparar mycket tid. Integrationen utvecklas hela tiden och idag är följande delar integrerade. Kunder, kundgrupper, varugrupper, artikelgrupper, artiklar, rabattmatris och order. Integration

Fortnox Integration

Nutid Integration

Pyramid Integration 


Sökmotoroptimering genom flera SEO-tekniker 
Samtlig utveckling av Uniware E-handel sker med sökmotorvänlig teknologi. Ett axplock av implementerade sökmotorvänliga funktioner är; unik titel per sida, sökmotorvänliga url´er, h1-taggar, title- och alt-attribut, canonical links, sitemaps, sökmotorvänliga menyer etcetera.

Integration Klarna 
Med hjälp av Klarna kan du via din e-handel erbjuda fakturerings- och delbetalnings-lösningar utan krånglet med obetalda order. Kunden får svar direkt i kassan om deras ansökan om faktura eller delbetalning är godkänd. Separat avtal måste tecknas med Klarna, för mer information se http://www.klarna.se

Produktrelationer
Produktrelationer ger dig möjlighet att skapa relationer mellan olika produkter. Skapa relationer för tillbehör eller reservdelar till din huvudprodukt. Relationerna skapa merförsäljning.

Mängdrabatt
Med mängdrabatt har du möjlighet att skapa erbjudanden där kunden får ett billigare pris om kunden väljer att köpa flera styck av samma vara. Priser och nivåer hanteras fritt.

Kundgruppsrabatt
Koppla samman dina kundgrupper med produktgrupper. På det sättet skapar du en översiktlig och effektiv rabattmatris.

Nyheter
Med nyhetsfunktionen skapar du lätt en lista med nyheter från ditt företag. Kanske har ni precis fått hem nya produkter?

Kalender
Med kalenderfunktionen håller du dina besökare uppdaterade med vad som är på gång. Mässor, kommande produkter och så vidare.

Personal
Personalfunktionen ger möjlighet att presentera din personal med kontaktuppgifter på ett professionellt sätt.

Windowsadministration
Läs in dina produkter i e-handelssystemet med hjälp av Excelark. Kanske får du stora Excelfiler med flera tusen artiklar från dina leverantörer. Det är lika enkelt att hantera 50 eller 50 000 artiklar vid inläsning.

Reklam/Banners
Hantera dina reklam/bannerytor med ett par klick i vårt webbaserade administrationssystem.

Filarkiv
Med vår funktion filarkiv har du möjlighet att skapa ett välstrukturerat filarkiv. Lägg upp produktmanualer i PDF-format, högupplöst bildmaterial, sprängskisser och så vidare.

Leverantörer
Presentera dina leverantörer på ett professionellt sätt. Möjlighet att koppla produkter till dina leverantörer finns också.

Nyhetsbrev
I samarbete med tjänsten Get a Newsletter erbjuder vi ett av marknadens mest kraftfulla plattformar för nyhetsbrev. Du kan välja att nya kunder automatiskt skall läggas till i ditt nyhetsbrev.
Separat avtal med företaget Get a Newsletter behöver tecknas, för mer information se http://www.getanewsletter.com/

Lager
Ange lagersaldo i absoluta tal eller i form av lagergrupper exempelvis finns i lager, 10+, kommer snart etcetera.

Hanteringskostnader
Vill du ta ut en extra avgift för order som understiger ett visst ordervärde? Inga problem, med hanteringskostnader har du möjlighet att själv lägga upp olika nivåer där det uppstår hanteringskostnader.

Integration av Prisagenter
Prisjämförelsesajter såsom Pricerunner, Prisjakt och Prisvis har blivit väldigt populära. Uniware E-handel har naturligtvis stöd för detta.

Händelseuppföljning
Skapa en så kallad målsida för att spåra olika händelser. Oftast används denna funktion i samband med annonsering på andra webbplatser och du vill ha möjlighet att spåra hur många besökare en sådan annons ger.

Rabattkoder
Skapa rabattkoder som är giltiga för enskilda eller flera produkter, tidsbegränsade och värde i form av procent eller summa. Perfekt för uppföljning av exempelvis tidningsreklam.

Stöd för RSS-flöden
Oavsett om du skriver för en egen blog eller har en favorit så kan du via RSS-flöden integrera de senaste inläggen i din e-handel. Sidan upplevs som mer levande vilket ökar antalet besökare.

Produktbetyg
Med funktionen Produktbetyg så får dina kunder möjlighet att sätta betyg på dina produkter. E-handeln framstår som ännu mer seriös och antalet avslut har möjlighet att öka.

Produktrecensioner
Funktionen Produktrecensioner liknar på många sätt Produktbetyg med skillnaden att kunden får möjlighet att skriva en mer utförlig recensionstext.